15 Ιαν 2009

Ελπίζουν σε ανάκαμψη

Posted at  6:05 μ.μ.  |  in  ειδήσεις


Πρεμιέρα εκπτώσεων σήμερα στα εμπορικά καταστήματα, που θα διαρκέσουν ως τις 28 Φεβρουαρίου. Σε ανάκαμψη και αύξηση της αγοραστικής κίνησης ελπίζει ο εμπορικός κόσμος. Οι σύλλογοι υπενθυμίζουν σε καταστηματάρχες και καταναλωτές ότι η αναγραφή της παλαιάς και της νέας τιμής των πωλούμενων με έκπτωση προϊόντων είναι υποχρεωτική. Παράλληλα, το ποσοστό της έκπτωσης, που διαφημίζει κάθε κατάστημα, θα πρέπει να είναι πραγματικό και όχι παραπλανητικό (και μαζί με το ποσοστό να γίνεται αναφορά ότι πρόκειται για έκπτωση, π.χ., "20% έκπτωση"). Την προσοχή του αγοραστικού κοινού να μην εντυπωσιάζεται από επικοινωνιακού χαρακτήρα ανακοινώσεις αλλά να πραγματοποιεί την αναγκαία έρευνα αγοράς, να συγκρίνει ποιοτικά χαρακτηριστικά, να αγοράζει βάσει της σχέσης ποιότητας και τελικής τιμής και όχι βάσει του τυχόν υπέρογκου ποσοστού έκπτωσης και - το κυριότερο- να μην καταφεύγει στο υπαίθριο εμπόριο, το οποίο παρέχει κακής ποιότητας προϊόντα, χωρίς καμία διασφάλιση και εγγύηση ζητά Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου με αφορμή την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων. Η Συνομοσπονδία σημειώνει ότι σε αυτήν την δύσκολη συγκυρία της οικονομικής κρίσης, όπου ακόμη και η μικρότερη αγορά έχει την αξία της, η ώριμη καταναλωτική συμπεριφορά δεν εξυπηρετεί μόνο το αγοραστικό κοινό αλλά παράλληλα αποτελεί τον καλύτερο σύμμαχο για το υγιές, στεγασμένο και οργανωμένο εμπόριο. Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή εφιστά την προσοχή των καταναλωτών στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούν τις αγορές τους. Όπως τονίζουν ο Υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Γιώργος Βλάχος και ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή, κ. Γιάννης Οικονόμου, «ειδικά κατά την περίοδο των εκπτώσεων, κάθε καταναλωτής οφείλει να γνωρίζει ποια είναι τα δικαιώματά του, αλλά και τι θα πρέπει να προσέχει, ώστε να επιλέγει σωστά, με βάση τις δικές του ανάγκες. Εκπτώσεις στις τιμές δεν σημαίνει και εκπτώσεις στην ποιότητα και κυρίως στην ασφάλεια και αυτό πρέπει να είναι ξεκάθαρο. Οι πολίτες-καταναλωτές θα πρέπει να κάνουν σωστή έρευνα αγοράς και βέβαια είναι απαραίτητος και ένας προγραμματισμός ανάλογα με τις δυνατότητες, τις ανάγκες και τις επιθυμίες του καθενός ή της καθεμιάς». Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν υπόψη τους τα εξής: 1. Αγοράζουμε με βάση τον οικογενειακό μας προγραμματισμό και έχοντας επίγνωση των οικονομικών μας δυνατοτήτων. 2. Αποφεύγουμε την αλόγιστη χρήση πιστωτικών καρτών και καταναλωτικών δανείων. 3. Ελέγχουμε προσεκτικά την ποιότητα των αγαθών που αγοράζουμε. Σε περίπτωση ελαττώματος, έχουμε το δικαίωμα να ζητήσουμε αντικατάσταση ή επιστροφή του προϊόντος. Εξαιρούνται του δικαιώματος της αντικατάστασης ή επιστροφής, προϊόντα στα οποία η προσφορά οφείλεται στο γεγονός ότι είναι ελαττωματικά, ή όταν έχει λάβει σχετική γνώση ο καταναλωτής (σήμανση, ενημέρωση κτλ). 4. Συγκρίνουμε προσεκτικά τις τιμές και δεν παρασυρόμαστε από δήθεν υψηλά ποσοστά εκπτώσεων, ή από επιλεγμένα προϊόντα - «κράχτες». 5. Ζητάμε πάντα απόδειξη για τη συναλλαγή που κάναμε. 6. Ζητάμε η εγγύηση και οι οδηγίες χρήσης των αγαθών που αγοράζουμε να είναι στην ελληνική γλώσσα. 7. Καταγγέλλουμε κάθε πρόβλημα που συναντάμε (πλασματική έκπτωση, ελαττωματικό προϊόν, κτλ) στην τηλεφωνική γραμμή 1520 της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, η οποία λειτουργεί από τις 08:00 ως τις 22:00.

Share this post

About Naveed Iqbal

Nulla sagittis convallis arcu. Sed sed nunc. Curabitur consequat. Quisque metus enim venenatis fermentum mollis. Duis vulputate elit in elit. Follow him on Google+.

About-Privacy Policy-Contact us
Copyright © 2013 ΠΑΓΚΡΗΤΙΑ.
Powered by Themes24x7 .
back to top